'Goodmorning, housekeeping' - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liset Weerdenburg - WaarBenJij.nu 'Goodmorning, housekeeping' - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liset Weerdenburg - WaarBenJij.nu

'Goodmorning, housekeeping'

Door: Liset Weerdenburg

Blijf op de hoogte en volg Liset

06 September 2010 | Nederland, Amsterdam

ahoy allemaal,

Hoe is het daar met jullie? zijn er veel dingen die ik moet missen? roddels, verhalen? Zoals jullie zien, ben ik weer in Belgrado, alleen is het weer hier berenslecht, voel me net thuis. De eerste 2 cruises zitten erop en we zijn nu met nummer 3 bezig: Giurgiu-Vienna. En deze cruise zie ik nu van een heel andere kant, een hele schone kant of ook wel een vieze: De Housekeeping. 12 dagen wordt het wc's poetsen, bedden opmaken, prullenbakken legen en naakte mannen in badkamers zien. Wat???? Jaaa naakte mannen. Ik ben nu 4 dagen in de housekeeping en heb toch al wat dingen gezien, die je liever niet wilt zien. Zo was ik dus op mijn ochtenddienst, de bedden van mijn kamers aan het opruimen/opmaken. toen was de badkamer aan de beurt. Volgens mij moet ik toch meer rekening houden met het slechte gehoor van sommige mensen op deze boot en wat harder: 'Goodmorning, housekeeping'zeggen.Want toen ik de deuropen deedd stond er een oude naakte man voor mij neus, die net de douche uit was gestapt. ik wist niet hoe snel ik weg moest komen, Ik dacht o god, hoe moet ik 12 dagen lang die meneer onder ogen zien te komen. Wat ik ook heb meegemaakt tijdens de ochtenddienst, was dat ik de badkamer aan het schoonmaken was en er in het glas nog een kunstgebit zat te dobberen, terwijl het ontbijt al bezig was en je dan lijkt mij toch echt je tanden nodig hebt. Toen ik druk bezig was, schrok ik me rot van de gast die plots voor mijn neus stond. Ze stond hardop te lachen: Oooh I forgot something very important, hah hah hah, my teeth!!! I forgot my teeth!! Ik moest ook wel lachen, want het interesseerde haar geen mallemoer en duwde voor mijn neus haar tanden op hun plaats. Sommige mensen zijn dan weer een beetje vervelend en vinden het dan nodig om de hele ochtend het privacykaartje op te hangen. En dan net wanneer jij je spulletjes hebt opgeruimt te vragen of je hun kamer even kunt schoonmaken.De housekeeping zelf vind ik dus helemaal niks. JE doet de hele dag geen mallemoer, maar je mag niet weg, voor het geval de gasten iets nodig hebben. Je hebt verder op zich wel vrije tijd, maar de middagen die ik vrij was waren we aan het varen. En het weer is ook een beetje tegen aan het vallen en dan is het toch best fris op het dek. Dan is het meestal een boek leszen, tv kijken of lekker slapen. Wat erg populair is hier. Iedereen begint namelijk in de avond pas een beetje wakker te worden en dan worden de flessen alcohol op tafel gebracht. Ik ben ondertussen naar een andere kamer verhuist met een nieuw kamergenootje: Joy. We zitten samen in de housekeeping en het is erg gezellig. Tijdens de pauze zaten Joy en ik druk aan het zeuren en klagen over hoe verschrikkelijk onze huid eruit zag sinds we op deze boot zitten. Rene de masseur hier aan boord, die wist al meteen waar het door kwam: het water. Het water hier aan boord moet voor een lange tijd houdbaar zijn, daarom wordt er dus een goedje in gegooid waar je huis van uitdroogt. En dan ben je de hele dag ook nog aan het werk, waardoor je veel zweet en nu gebruik ik ook nog eens veel schoonmaakmiddelen, waar mijn huid erg van geirriteerd raakt. Joy en ik zijn meteen de stad ingedoken en hebben een beauty avond gehouden. De crew vond het allemaal wel leuk, toen wij met volgeladen tassen aankwamen. Zo waren we dus lekker bezig met reinigen, scrubben, maskers en crèmes. Het is al heel wat beter, maar het blijft een ramp. Daarnaast nu ik het restaurant leven voor een tijdje vaarwel heb moeten zeggen, is het eten ook niet zo best. Gelukkig heb ik connecties en is Mads zo lief om mij elke morgen een schaaltje fruit voor me opzij te houden. Verder alles wat ik opeet zwemt in het vet of dan heb ik eindelijk een dalade, dan is er wel een vieze dressing of een dikke mayonaise saus overheengegooit. Dat wordt dus niet scooteren wanneer ik weer terug ben! Ze kennen hier in de winkels trouwens ook niks anders dan chocola. Ik heb de laatste tijd buitengewoon veel chocola op en het is niet eens sinterklaas, maar er is gewoon niks anders. En als dat chocola is toch wel erg verleidelijk. De eerste weken waren het de kinder Bueno's naar nu zijn de milka koekjes toch mijn nieuwe verslaving geworden. Na elke kamer die ik heb schoongemaakt, beloon ik mezelf met een koekje om de motivatie er in te houden. Schrik dus niet als je mij straks terug ziet. Ik moet nu snel een einde breien want het gaat regen!!!!!
Groetjes allemaal, bedankt voor de berichten en hopelijk tot snel!!!
Xxxxx
Liset

  • 06 September 2010 - 14:29

    Paul En Miranda:

    Hoi Liset. Ik zat net achter de computer toen jouw verhaal binnen kwam. Helaas, roddels heb ik niet. Vrijdag heb ik wel je moeder gezien en ze vertelde al dat het goed met je ging, maar dat weet je zelf ook wel.
    Mooi verhaal over die blote man en de mevrouw met het kunstgebit.
    Iedereen zit hier grinnekend jouw verhalen te lezen, dus blijf vooral schrijven.

    Groetjes uit Bleiswijk.

  • 06 September 2010 - 15:46

    Mam:

    hé Li,

    Een beauty avond voor heel de crew? Hadden we toch meer bakjes beauty to go bij douglas moeten kopen.

    Maar dat je dik zal worden zal wel mee vallen, anders neem je toch de trap een keer extra :-p xxxx

  • 07 September 2010 - 12:16

    Kim:

    Hee li,

    Leuk joh al die verhalen. Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt! Wel leuke dingen allemaal. Nou veel succes daar & gezelligheid. Ik zie je als je thuis ben snel weer! xx Kim.

  • 09 September 2010 - 15:44

    Inge:

    Je trouwe fan! Mooie verhalen weer! Gelukkig maken die naakte mannen het nog een beetje leuk het "housekeeping".
    Dat kun je later allemaal aan je kleinkinderen vertellen...ha,ha,ha!
    Toen oma....bla,bla,bla :)
    Hou je taai en tot het volgende verhaal!
    Kuss Ton en Inge

  • 09 September 2010 - 18:10

    Arjan:

    Kijk uit met die chocolade, want ik ken iemand die iets zou zeggen als er OOK een ribbel boven je riem gaat zitten.

    Groeten en ik vind het heel leuk om je verslagen te lezen.

  • 09 September 2010 - 19:39

    Oma:

    je beleefd nog is wat inplaats naar school fietsen.

  • 13 September 2010 - 10:01

    Ben De Kruijf:

    Hello chocotof , naakte oude man en tandloze vrouw ? daar gaat je honger naar chocolade toch wel van over?.
    Maar van choco ga je wel de kant op van ene Pamela A. je weet wel die met die grote (ogen) , daar wilde je toch altijd al op lijken (zei je tegen Arjan).
    Hou je haaks en als je terug bent dan fiets je die extra pondjes er wel weer af , we hebben de motor van je scooter eraf gehaald en er een paar fietspedalen op gezet.
    Kun je lekker stevig doortrappen.

    Tot gauw.
    XXXXX

    Ben

  • 13 September 2010 - 12:52

    PetraW:

    Ha Liset,
    dat weet je dan ook weer: geen carriere in de housekeeping voor jou. Misschien maar beter ook, je wordt er alleen maar dik van!
    Ik Ben benieuwd naar je nieuwe belevenissen.
    Groeten van ons allemaal,
    Petra

  • 13 September 2010 - 13:53

    Linda:

    Hee dikbil!
    Je maakt heel wat mee daar denk ;)
    Voor ons ook alleen maar mooi, dan blijft het leuk om je verhalen te lezen! haha
    Succes met het cleanen van de kamers.. Je mag de mijne straks ook wel komen doen? :P
    xx. Linn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn stage bij Uniworld River Cruises

Recente Reisverslagen:

02 November 2010

this is liset speaking

29 Oktober 2010

Bloed, zweet en tranen

24 Oktober 2010

Crême a la Liset

24 Oktober 2010

Alle hens aan dek!

15 September 2010

Life is like..
Liset

Actief sinds 01 April 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 17623

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2010 - 23 November 2010

Mijn stage bij Uniworld River Cruises

Landen bezocht: